Jak działa błonnik naturalny?

Naturalny suplement diety czyli błonnik naturalny stanowi doskonały środek uzupełniający niedobory błonnika pochodzącego z pokarmów jakie spożywamy. Tak wysoką skuteczność błonnik zawdzięcza dzięki nieprzetworzonym łuskom babki płesznik oraz nasion babki jajowatej (te składniki można znaleźć w mieszance ziół Fibra Vitale). Błonnik ten pomoże Ci uporać się z nadprogramowymi kilogramami oraz poprawi funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

Co to jest błonnik naturalny?

Błonnik nazywany jest również włóknem pokarmowym, jest to grupa związków składających się na elementy, które budują roślinę. Możemy go podzielić na taki który rozpuszcza się w wodzie:

  • Celuloza,
  • Lignina,
  • Hemiceluloza.

Oraz błonnik rozruszany w wodzie – pektyny, śluzy i gumy.

Znajdziemy go warzywach, owocach czy też nasionach i otrębach. Jednak w przeciwności do innych składników pokarmowych, błonnik nie jest trawiony przez organizm ani nie jest źródłem energii. Aczkolwiek jest bardzo potrzebny w organizmie. Każdy z nas powinien dostarczać go do organizmu regularnie, gdyż ma bardzo korzystne działanie na wygląd naszej sylwetki oraz na nasze zdrowie.

Już sama nazwa nakierowuje nas na to, że produkt jest w stu procentach naturalny czyli źródło błonnika pochodzi z natury. Składa się on jedynie z dwóch składników – łupiny nasiennej babki jajowatej, która stanowi 20% mieszanki i jest koloru jasnego oraz nasion babki płesznik, która stanowi 80% mieszanki i odznacza się ciemnobrązowym kolorem. Można go skomponować samemu kupując oba składniki oddzielnie lub w już gotowych mieszankach.

Magiczne działanie błonnika naturalnego

Błonnik ma za zadanie regulować pracę działania układu pokarmowego oraz bardzo pomaga zgubić zbędne kilogramy. Działa on na każdy odcinek przewodu pokarmowego rozpoczynając od jamy ustnej gdzie zmusza do dłuższego żucia pokarmu, po jelita w których przechodząc cały czas chłonie wodę dzięki czemu masa kałowa zwiększa swoją objętość [przeczytaj, jak sprawdzić czy masz zanieczyszczone jelita].

Ale to nie jedyne jego zdolności, pomaga on również obniżyć poziom cholesterolu we krwi, ponieważ wiąże się z cholesterolem i zostaje usunięty oraz powoduje zmniejszenie jego produkcji. Zastosowanie diety wysoko błonnikowej może być pomocne w leczeniu miażdżycy, choroby wieńcowej oraz nadciśnienia.

Pomaga usuwać toksyny z organizmu, dzieje się to w momencie przejścia błonnika przez jelita. Usuwa zalegające resztki jedzenia pomiędzy kosmkami. Działa oczyszczająco wiążąc wolne rodniki, metale ciężkie oraz toksyny.

A także wpływa pozytywnie na rozwój dobrej flory bakteryjnej – probiotyków oraz pomaga w kontroli poziomów cukru u osób borykających się z cukrzycą.

Czy błonnik może być szkodliwy?

Niestety tak błonnik może być zaszkodzić naszemu organizmowi. Stanie się tak jeśli będziemy go stosować bez umiaru – czyli w zbyt dużych ilościach. Przekroczenie norm spożycia błonnika na dzień może doprowadzić do pojawienia się bolesnych wzdęć brzucha oraz uporczywych biegunek. Nie zaleca się również spożywanie całkowitej dziennej porcji błonnika za jednym razem. Skutki przyjmowania jednorazowo dużej porcji błonnika są takie same jak jego przedawkowanie. Warto więc spożywać błonnik przy większych posiłkach.

Trzeba również mieć na uwadze, aby przy przyjmowaniu błonnika w każdej postaci dostarczyć organizmowi odpowiednią ilość wody. Dzienne zalecenie to minimum 2 litry wody. Jest to tak istotne dlatego gdyż błonnik bardzo mocno chłonie wodę z naszego organizmu. Jeśli dostarczymy jej za mało to masa kałowa staje się wyschnięta, a to o dziwo prowadzi do pojawienia się zaparć.

Błonnik naturalny wpływa bardzo korzystnie na pracę przewodu pokarmowego. Warto spożywać go jeśli dostarczamy naszemu organizmowi zbyt mało błonnika w elementach naszej diety, jednak trzeba mieć na uwadze, aby nie przekroczyć dziennych norm jego spożycia. Uwalnia on nas od zaparć oraz ułatwia utratę kilogramów. Aby nie zaszkodzić swojemu organizmowi pamiętaj przyjmuj go z umiarem i nie zapominaj o wypijaniu odpowiedniej ilości płynów. Jeśli spożywasz go, aby schudnąć pamiętaj, że efekty nie będą widoczne od razu. Pomimo to jest bardzo ważny w naszej codziennej diecie, dlatego nie zapominajmy o nim.

11 komentarzy

  • Grażyna

    No dokładnie. Nadmiar błonniku też szkodzi, niestety. 🙂 Ale mimo wszystko błonnik jest potrzebny, w uniknięciu zaparć np., dlatego sama piję takie herbatki ziołowe.

  • Witek

    Dużo błonnika jest w płatkach owsianych a ja ich bardzo nie lubię. Słyszałam, że najbardziej pożywny w błonnik posiłek to owsianka…. Nie lubię jej strasznie, bo nie ma smaku. Są jakieś inne zamienniki gdzie mógłbym zjeść tak samo pożywny posiłek?

    • Julia

      Ja też na początku nie znosiłam owsianek 😀 Były dla mnie gorsze niż kluski z mlekiem. Jak dodasz do owsianki banana, pomarańczę (ogólnie jakieś owoce), orzechy (migdały, nerkowce it), żurawinę, wiórki kokosowe, trochę twarogu, miód, cynamon to wyjdzie Ci pyszna owsianka 🙂 Można robić owsianki na wiele sposobów!

  • Teresa

    Nie musisz jeść płatków owsianych. Płatki kukurydziane zawierają o wiele więcej błonnika. Dużo błonnika też jest w takich produktach jak: maliny, orzechy laskowe, otręby pszenne, pumpernikiel, soja (ale trzeba uważać, bo jest bardzo GMO), śliwki suszone i biała fasola

  • Grynia

    dlatego błonnik jest taki dobry na odchudzanie 😀 a większość i tak woli stosować jakieś tabletki, żenada

    • Frytka

      ja nie biorę żadnych tabsów tylko piję FibraVitale 😀 mają dużo siemienia lnianego babki płesznik i babki jajowatej. Piję przede wszystkim bo miałam problemy z jelitami i trawieniem ale teraz jest już spoko i zauważyłam, że schudłam kilka kg mimo że się nie odchudzałam 😀

  • anka

    No to wygrałaś życie Frytka ^^

  • Marina

    A wolicie kupować gotowe preparaty czy jeść po prostu dużo produktów, które zawierają błonnik?

    • Sasza

      Ja wolę błonnik w jedzeniu i w zupełności mi to wystarcza. Codziennie prawie zjem owsiankę z orzechami i dodaję siemię lniane gdzie się da, Do kanapek do kasz do owsianki też i czuję się bardzo dobrze 🙂

  • Marita

    Błonnik naturalny nie jest szkodliwy, szkodliwa jest jego ilość.
    🙂 Dlatego nie możemy z tym przesadzać w oczyszczaniu organizmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *